Sabtu, 22 Mei 2010

PERCUTIAN




1 ulasan:

  1. AHAD 23/05/2010..semalan dalam pukul 7.00pm aku dapat panggilan daripada adik mengatakan pakcik tumpang balik.adik beritahu yg dia xdapat nak telefon mak bab enset mak tertutup sendiri..erm..aku pun bergegas nak balik umah tapi dalam perjalanan aku terus gi menuju tempat kerja mak aku di seri tanjung,tiba sana aku nampak mak berdiri depan pintu aku pun palang palang bab xnampak xjelas dah mahgrib katakan.erm..mak suruh bersalaman dengan pekerja kat situ,yg aku nie hok palang2 terus salam dengan ketua mak n orang tua je..yg org muda sebaya aku macam nampal tapi xsalam..apa lagi kena panggil dengan mak n suruh salam semua org kat situ,aku pun pelik gak kenapa org tua aku kejor tapi yg muda aku xnmpak..hehe..aku senyum je walaupun jauh sudut hati aku bengang gile la..hehe..alhamdulilah..sampai gak akhirnya kat rumah dlm kul 7.30pm gitu dgn mak..i follow mak..samapi rumah tengok pakcik tumpang sekeluarga sampai dgn van nisa..aq cm biasa la bt aktiviti mcm2..lepastu mak kata pakcik tumpang bawa otak2,kelengkapan dapur n ayam..mak suruh masak ikan asam rebus.nak xnak kena cuba gak..akhirnya terjadi menu ikan semilang masak asam rebus..huhu..walaupun xtahu mak ajorkan gak..lala..tapi masa tu mak semua org dah pi umah pusu din nak ziarahi dia..tinggal aku,adik,izaty,amirul n fahmi..tapi fahmi kuar bab dia ada kwn kat muar nie..so pergi la jelajahi sekitar muar..yg mak,ayah,pkck tumpang,mkcikhani n along gi umah pusudin..erm,aku apa ag bakor otak2 la,sambil tu kemas tempat tidur,makan2..sendiri ajok gak tapi semua buat hal sendiri..so aku bt sesuka hati la..hehe..mak balik dlm kul 12.00am..masak tu diorang bawa mee bandung muar..kiteorang nak makan tapi dah malam,amirul je yg boleh makam..lepastu ape ag pengsan semuanya..pagi2 ag bangun n kemas rumah..selepas sarapan.diorang pi kebun kat parit amat..sambil tu tengok mkcik midah nak dirikan rumah di kawasan itu tapi tempat lain..aku n izzaty je ronda2 jalan kampung..dlm pukul 9.00am smpai 9.45am..pastu aku siapkan diri untuk pi kerja pulak..diorang sampai pukul 10.15am tapi aku bersiap nak pi kerja..salam bersalaman semuanya terus aku pi kerja..sampai cc kul 10.30am..itulah sahaja ringkasan cerita dari ku untuk semua..wasalam..

    BalasPadam