Sabtu, 29 Mei 2010

PENYAKIT DENGGI




1 ulasan:

  1. 29/05/2010 sabtu~aku mulakan kerja ku seperti biasa bangun pagi dan mengemas di tempat yg sepatutnya kemas..mandi2 siapkan diri untuk pergi tempat kerja pulak..sampai kat cc dalam pukul 10.00am sampai pukul 6.00pm..aku dah nak balik.tapi masa tu aku tengah layari fb..n aku dapat khabar berita dari siti naimah mengatakan kampung parit amal kena sembur sbb ada salah seorg ahli kampung terbawa denggi masuk kampung..so apa lagi dikerjakan satu kampung la..aku pun balik secepat mungkin sebab nak tengok keadaan sebenar kat rumah..belum tiba rumah dari jauh aku dah dengar mesin penyembur tu dah sampai umah jiran aku.apa lagi kuar la isi rumah tu.bab dia nak sembur sekeliling rumah..sampai giliran rumah ku pulak..aku n adik boy kuar.ayah je jaga rumah..penuh asap dalam n luar rumah..xnampak apa sekadar asap tebal.macam kat angkasawan nampak tp nie rumah dah diselebungi asap penyembur nyamuk tu..dah abis mengelilingi rumah aku.abang tukang sembur pergi rumah lain jiran aku..nak tunggu asap tu hilang dekat 30minit baru nampak rumah kembali..lama tu..ingat dah habis tapi datang abang yg bawa lagi satu penyembur..erm rupanya dia sembur yang kat parit tu..yang lagi satu sembur kat rumah..dalam kul 8.00am baru hilang semuanya asap tu..itulah serba sedikit tentang cerita nie..sekian,terima kasih..wasalam

    BalasPadam