Isnin, 7 Jun 2010

PERKAHWINAN HIDAYAH&HAFIZUDDIN











4 ulasan:

  1. SABTU 05/06/2010~Hari ini hari sejarah buat hidayah kawan sekelas aku,duduk sebelah masa di kelas 5 Fasih 2006 tahun dulu.sekarang dia dah melangkah ke alam baru iaitu alam perkahwinan membina keluarga berbahagia bersama suaminya Hafizuddin..hari tu aku bermula tugasan seperti biasa sebagai pembantu kedai cyber cafe.macam biasa layan castomer nak guna komputer..sampai pukul 1.00pm..ingin nak balik sekali tengok kat luarhujan turun dengan lebatnya..tak apa la bab aku pun pergi pukul 2.00pm..xkesah la..rahmat tuhan katakan..1.45pm aku bertolak ke rumah bagi mempersiapan diri nak pi majlis undangan hidayah nie..ikuti pembacaan yang seterusnya..sambung muka surat baru..hehehe~~

    BalasPadam
  2. ok..aku pun tiba kat rumah dalam pukul 1.50pm xsilap aku..lepastu dengan sepantas kilat aku pergi pesiapkan diri buat kali kedua..selepastu bermula perjalanan nak pi rumah keja kahwin hidayah..al maklum selalunya aku pi dengan fadhillah waris tapi hari tu dia pi dengan nurul jannah zakiah nak buat cam mana terpaksa jalan solo n singleag.tiba sana xsilap aku dalam perjalanan nak menuju ke rumah pengantin aku terserempak dengan fazli@lebih dikenali manggis.dia sapa aku solo je ker..aku kato ye la..pastu senyum je..hehe..terserempak dengan Quyyum&sirah xsilap aku..bab aku xpandang depan..tunduk je..aku pemalu gak orangnya tapi jalan je la..hehe..sampai gak ke destinasi sebenar di perkarangan rumah hidayah..aku mencari kak ina tapi tak jumpa.lepastu aku tuju kat ain,jannah n fifi..diorang dah makan tapi kecian tengok aku je seorg diri..so diorang bertiga temankan aku sekali..sambung bab seterusnya..see u~~

    BalasPadam
  3. erm~~ masa aku kat meja tu aku ingatkasn makanan tumpu kat depan je..xtahu pulak ada kat belakang boffer..lagi satu..tempat makanan tu tersorak cikit..orang xnampak..apa nak buat terpaksa beratur ambil makanan kat depan..erm~~makan la juga sekadar menjamah nasi minyak dayah..selepastu kita orang pi masuk dalam..ingatkan kita berempat je..rupanya ramai kat dalam bilik pengantin..terperanjat gak..salam bersalaman sesama sendiri..akhirnya berbora-borak sekejap..aku tarik fadhillah ajak kuar tengok pelamin.bab ramai sangat kat bilik pengantin..sesak nafas xpon segan gak pandang memandang kawan sekolah dulu..hehe..selepastu dalam beberapa minit mak andam datang mengatakan pengantin lelaki dah sampai..berbunyi streng kompang dari jauh..makin lama makin kuat n menandakan pengantin lelaki berjalan menuju rumah pengantin perempuan..ramai gak ahli keluarga belah lelaki..mak andam bawa keluar pengantin perempuan bertemu pengantin lelaki dan berjalan seiringan menuju ke kerusi yang disediakan bagi upacara persilatan..ada dua org mempersembahkan..selepas tu mak andam bawa masuk pengantin perempuan..ke dalam dan duduk di atas pelamin yang tersengam indah bak kata pemaisuri menunggu rajanya..datang menjemput..ada kakak seorang nie kata buat tol jangan bagi pengantin masuk kecuali bayar dulu..hehe..mula-mula kita orang malu gak.tapi semuanya beratur di pintu depan dan hulurkan tangan..pengapit lelaki bagi ampau nak masuk..semuanya lepas..tapi kat pelamin ada gak tol tuk kali kedua..selepas tu baru boleh duduk bersama di pelamin bagai raja sehari..sambung seterusnya..selamat membaca..~~

    BalasPadam
  4. bermula sesi tepung air tawar..tapi adat dia lain cikit bukan renjis air mawar tapi makan pulut..aku pun tak tahu orang mana yang buat cara tradisi tu..negeri mana ek??yg tu xpenting..yg penting pengantinnya..sesi mengambil gambar pasangan mempelai dengan familynya..sesi fotografi bermacam-macam gaya..akhirnya pengantin di bawah ke luar nak makan berdamai bersama belah pengantin lelaki..aku,jannah,ain n fifi mengambil gambar kita2 je sebagai kenangan bersama..sampai sudah aku nak balik dan kita berjumpa dengan cikgu masa sekolah dulu..ingat rupa tapi xingin nama..masa nak balik sempat gak jumpa semua kekawan salam bersalaman peluk berpelukkan tanda terima kasih n kasih sayang sebagai rakan perjuangan masa sekolah dulu..ingat aku nak balik tapi jannah ajak pergi gerai dia makan ABC percuma..aku follow di orang dari belakang..fifi yang drive..sampai gerai jannah ariffin makan la ABC nya..dan aku n fifi pesan nak 3 bungkus ABC bawa balik..borak-berborak sesama sendiri dan akhirnya balik ke rumah masing-masing..terima kasih buat kekawanku sekian,SEMOGFA KETEMU AG DI LAIN WAKTU YANG SAMA>>SEMOGA PERSAHABATAN KITA KEKAL SELAMANYA WALAUPUN MASING2 ada urusan sendiri..sampai disini sahaja..sekian,terima kasih kerana membaca..~~wasalam~~

    BalasPadam